Emocions i sensacions

Tots, en més o menys mesura hem sentit a parlar de les emocions i el que si puc dir, és que aquesta setmana molts de nosaltres les hem experimentat en carn pròpia. Tenim sis emocions en tots els humans que reconegudes com a bàsiques i que Paul Eckman després de moltes investigacions va concloure que eren: la por, l'alegria, la ràbia, la tristesa, el fàstic i la sorpresa.

Diumenge passat, molts vàrem viure personalment moltes d'aquestes emocions, l'alegria per anar a votar, la sorpresa de veure que teníem la policia que entrava als col·legis electorals, la por de veure i patir garrotades a tort i dret pel sol fet de voler anar a votar. Tota aquesta barreja d'emocions es palpaven i es veien en els diferents llocs on la gent va fer estada tot el dia, per tal de protegir aquelles urnes que significaven la voluntat d'un poble d'expressar el que volien Tothom hi podia dir la seva, un Si o un No.

La por, que en moltes ocasions ens avisa d'un perill imminent, era amb molts de nosaltres en aquells moments d'incertesa i dubtes, i la vàrem viure en directe, quan teníem els antiavalots preparats per entrar i emportar-se les urnes. En aquest cas, la por no ens va fer fugir sinó ans al contrari, estàvem allà junts i teníem el coratge suficient per defensar la nostra voluntat de votar.

De tot això ja ha passat una setmana, amb una vaga al mig i el dia d'avui tots sentim una barreja d'emocions que ens ha afectat personalment a les nostres vides com a individus i com a persones socials i professionals. Allò que defensàvem i que era positiu per a nosaltres, ha conviscut amb imatges molt negatives de comportaments passats de mida i ens ha portat a sentir emocions negatives com la ràbia, la indignació, la ira contraposant-se amb l'alegria que sentíem perquè havíem fet realitat allò que desitjàvem tots plegats.

Ara és l'hora de trobar-se amb la família, els amics i compartir bones experiències que són vitals per a les nostres vides. Alguna cosa tan senzilla com caminar, fer exercici, riure o distreure's és molt important per enfortir-nos tots plegats. També, algun petó i abraçada no hi estaria de més. Tots necessitem en certa mesura sentir-nos estimats.

Només cal dir, endavant i anem seguint el dia a dia amb la millor actitud i si hi posem un somriure, encara millor que millor.

Sigueu feliços, avui i sempre.
La teva Coach
Montserrat

Emociones y Sensaciones

Todos, en más o menos medida hemos oido a hablar de las emociones y puedo confirmar que esta semana muchos de nosotros las hemos experimentado en carne propia. Tenemos seis emociones en todos los humanos  reconocidas como básicas y que Paul Eckman después de muchas investigaciones concluyó que eran: el miedo, la alegría, la rabia, la tristeza, el asco y la sorpresa

El pasado domingo, muchos vivimos personalmente muchas de estas emociones, la alegría para ir a votar, la sorpresa de ver que teníamos la policía que entraba a los colegios electorales, el miedo de ver y sufrir varapalos a torcido y derecho por el solo hecho de querer ir a votar. Toda esta mezcla de emociones se palpaban y se veían en los diferentes lugares donde la gente hizo estancia todo el día, para proteger aquellas urnas que significaban la voluntad de un pueblo de expresar el que querían Todo el mundo podía decir la suya, uno Si o uno No.

El miedo, que en muchas ocasiones nos avisa de un peligro inminente, era con muchos de nosotros en aquellos momentos de incertidumbre y dudas, y la vivimos en directo, cuando teníamos los antidisturbios preparados para entrar y llevarse las urnas. En este caso, el miedo no nos hizo huir sino más bien al contrario, estábamos allá juntos y teníamos todos el coraje suficiente para defender nuestra voluntad de votar.

De todo esto ya ha pasado una semana, con una huelga en medio y actualmente todos sentimos una mezcla de emociones que nos han afectado personalmente en nuestras vidas como individuos y como personas sociales y profesionales. Aquello que defendíamos y que era positivo para nosotros, ha convivido con imágenes muy negativas de comportamientos excesivos y nos ha hecho sentir emociones negativas como la rabia, la indignación, la ira que se contrapone con la alegría que sentíamos porque habíamos hecho realidad aquello que deseábamos todos juntos, en paz y concordia.

Este momento que vivimos debe servirnos para encontrarnos con la familia, los amigos y compartir buenas experiencias que son vitales para nuestras vidas. Algo tan sencillo como andar, hacer ejercicio, reír o distraerse es muy importante para fortalecernos todos juntos. También, algún beso y abrazo no estaría de más. Todos necesitamos en cierta medida sentirnos queridos.

Sólo hay que decir, asigamos adelante viviendo nuestro dia a día con nuestra mejor actitud y si añadimos a ello una sonrisa, mejor que mejor.

Sed felices, hoy y siempre.
Tu Coach Personal
Montserrat 
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein