Intel.ligències Mùltiples

Howard Gardner , investigador de la Universitat de Harwad  va rebre un encàrrec per dedicar-se a indagar sobre  el potencial humà, tot i que ell ja  creia en el concepte de que el home te moltes classes de ment, no va ser fins al any 1983 , que va publicar el seu llibre “Estructures de la Ment” on va néixer la seva teoria de" les intel·ligències múltiples".

Gardner ha centrat les seves investigacions en els anàlisis de les capacitats cognitives en menors i adults, i ha formulat la teoria de les intel·ligències múltiples, un avenç considerat decisiu per a l'evolució del model educatiu en prendre en consideració de les potencialitats innates de cada individu .Tots naixem amb unes potencialitats que estan marcades per la genètica, però aquestes potencialitats es desenvoluparan d’una manera o altra depenen de les nostres experiències, del entorn, de la educació que rebem,etc.

Segons la teoria d’en Gardner,tots els esser humans tenen les vuit intel·ligències més o menys desenvolupades. Com ja hem dit tots  naixem amb unes potencialitats que venen marcades per la genètica però  malauradament el problema que tenim a les  nostres escoles es,  que el sistema escolar tracta a tothom per igual i nomes te en compte la lògic- matemàtica i la lingüística. Seria bo que si tenim coneixement de tot això, féssim canvis a la educació escolar.  El que no es pot és, seguir fent la educació tal i com la fem avui en dia i milloraríem molt si féssim un diagnòstic de les potencialitats que tenen els nens i seleccionar millor les activitats que els hi poden anar millor tenint en compte la seva intel·ligència.


Podrien resumir la la teoria de les intel·ligències de Howard Gardner, mès o menys aixís, depenen també de l'àrea que millor desenvolupi la persona: 

Cada persona posseeix les vuit intel·ligències, encara que aquestes funcionen de manera particular en cada individu.

La majoria de les persones poden desenvolupar cada intel·ligència fins a un nivell adequat de competència, mitjançant l’estimulació, l’enriquiment i la instrucció adequada.

Les intel·ligències en general treballen juntes de manera complexa, és a dir, interactuen entre si.

Hi ha moltes maneres de ser intel·ligent dins de cada categoria. És a dir, una persona pot ser poc hàbil jugant a tenis, i pel contrari, tindre una bona intel·ligència cinètico-corporal per a fer treballs manuals. 

Per això quan ja tenim conèixement de que hi ha més d'un tipus d'intel-ligéncia, seria bo que obsevessim els nostres fills, nets en les seves activitats diàries per esbrinar en quin o quins tipus destaca i aixi potenciar-los amb activitats que incloguin l'aprofitament del seu conrixement.


I tu, ja saps quins tipus d'intel-ligéncia multiple et domina??


La teva Coach Personal i Formadora


Montserrat
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein