Si ho pots somiar, ho pots crear

Aquesta, és la frase que em va venir al cap, durant la meva breu estança d'un dia i mig a Eurodisney.

I mentre mirava l'escultura de Walt Disney, recordava les pautes del seu model de creativitat, que va dividir en tres etapes.
 
Eurodisney - Paris
 
  • Somiador. Explora els seus somnis , en tant que genera noves idees i les crea, i també es fa preguntes, arribarà a obtenir "el què "del nostre projecte. Visiona.
  • Realista. Analitzem el nostre somni i veiem si és real i de la manera que ho farem possible, o sigui que transforma les nostres idees a fets concrets, per mirar si aquest es pot fer o crear. Acciona.
  • Critic. En aquesta postura avaluarem el "com" i a veure què és el que funciona i el que no. És la part crítica, de tot el procés . Pren distància.
A partir d'aquest model, va seguir fent-se preguntes i a treballar per tal d'anar darrere el seu somni.

I tu, que fas per portar els teus somnis a la realitat? Només somies o també treballes? Perquè si només somies, els somnis es quedaran en somnis, mentre que si els treballes, es poden fer reals i convertir-te en creador de la teva realitat.

Us deixo un escrit seu, que vull compartir amb tots vosaltres, esperant que aquestes paraules us arribin ben endins i facin que creieu en els vostres somnis i els porteu a la realitat, amb il·lusió, motivació, esforç i alegria.

I així després d'esperar tant, un dia com qualsevol altre vaig decidir triomfar ...

Vaig decidir no esperar les oportunitats sinó buscar-les jo mateix. Vaig decidir veure cada problema com l'oportunitat de trobar una solució. Vaig decidir veure cada desert com l'oportunitat de trobar un oasi. Vaig decidir veure cada nit com un misteri a resoldre i vaig decidir veure cada dia com una nova oportunitat de ser feliç.

Aquell dia vaig descobrir que el meu únic rival eren les meves pròpies debilitats, i que en aquestes rau l’única i millor manera de superar-nos. Aquell dia vaig deixar de témer perdre i vaig començar a témer no guanyar, vaig descobrir que jo no era el millor i que potser mai ho vaig ser. Em va deixar d'importar qui guanyés o qui perdés, ara m'importa simplement saber-me millor que ahir.

Vaig aprendre que el difícil no és arribar al cim, sinó mai deixar de pujar. Vaig aprendre que el millor triomf que puc tenir, és tenir el dret de cridar a algú, Amic i vaig descobrir que l'amor és més que un simple estat d'enamorament; l'amor és una filosofia de vida.

Aquell dia vaig deixar de ser un reflex dels meus escassos triomfs passats i vaig començar a ser la meva pròpia tènue llum d'aquest present. Vaig aprendre que de res serveix ser llum si no il·lumines el camí dels altres.
Aquell dia vaig decidir canviar tantes coses ... Aquell dia vaig aprendre que els somnis són només per fer-se realitat.

Des d'aquell dia ja no dormo per a descansar ...
 ara simplement dormo per a somiar. 
-Walt Disney-


Ara tu decideixes si somies i actues, o somies i descanses.

La teva coach en Valors i Emocions
Montserrat
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein