La gratitud

Fotografia meva propietat


Com deia en Ciceró , ja fa mols anys, 

La gratitud no és tant sols la major de les virtuts, sinó la mare de totes les altres

Amb aquesta paraula, vull començar el meu post avui. Perquè donar gràcies és una cosa ben senzilla, que és a l’abast de tots nosaltres i que no costa res més, que pronunciar la paraula , Gràcies .
 
Segons Wikipedia,
La gratitud és un sentiment positiu que experimenta la persona que ha rebut un bé o un favor d'una altra persona. Inclou un deute moral cap a aquella persona i el reconeixement de la vàlua de la seva ajuda. La gratitud reforça els llaços socials, ja que lliga els individus per les seves accions i per tant reforça el sentiment de pertinença. La persona que rep la gratitud millora la seva autoestima, perquè veu valorats els seus actes. Segons la psicoanàlisi, és el sentiment oposat a l'enveja .

Amb aquest acte de reconeixement a la persona o persones que t’envolten, fas que neixi un espai de pertinença, de cordialitat, de confiança, de col·laboració, d’empatia, de compartir, de crear, d’amistat.... i podria anar seguint i dient altres sentiments i valors que podem trobar.

Perquè, ben mirat, quan t’aixeques al matí, és ben fàcil donar gràcies, perquè estàs viu, tens on viure, on menjar, tens feina, tens salut, tens família, tens amics, tens ulls per mirar i contemplar , boca per enraonar, orelles per escoltar, nas per olorar i gaudir de les olors de la natura, de la cuina, de la pell d’un nadó. Veus que és senzill?
Temps de flors Girona 2015.
I que fem la major part dels dies? Ens aixequem com uns autòmats i anem de cap a la dutxa tot rondinant o no, amb els ulls mig tancats i perquè no , una mica emprenyats perquè ens hem hagut d'aixecar.

I si canviem d’actitud? I si ens aixequem donant gràcies, per tot el que tenim? I si gaudim del meravellós espectacle que és viure cada dia? I si..... I si..... A vosaltres de decidir, que és el que heu d'agrair.

Aprofito aquest text, per donar gràcies a tots els que m’envolteu i m’acompanyeu en el camí de la meva vida familiar, d’amics, de feina, de col·laboradors, etc, etc, Estic contenta de què formeu part del meu entorn i esteu al meu costat.

Gràcies i que cada dia, celebrem de tot el que gaudim i compartim.

La vostra Coach en Valors i emocions
Montserrat
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein