Vint-i-vuit dies de confinament
Enguany tots viurem una Setmana Santa com mai hem viscut, la majoria dins les nostres cases perquè així ens ho han recomanat i nosaltres amb responsabilitat i solidaritat aixi ho fem.intentant o esbrinant què fer de diferent perquè tinguem un bon rècord d'aquests dies.
Be, he pensat que us volia parlar de l'empatia, que és la capacitat de posar-nos a la pell de l'altra persona i fonamenta també les nostres relacions interpersonals. L'empatia ens permet acostar-nos i comprendre als altres.
Enguany tots viurem una Setmana Santa com mai hem viscut, la majoria dins les nostres cases perquè així ens ho han recomanat i nosaltres amb responsabilitat i solidaritat aixi ho fem.intentant o esbrinant què fer de diferent perquè tinguem un bon rècord d'aquests dies.
Be, he pensat que us volia parlar de l'empatia, que és la capacitat de posar-nos a la pell de l'altra persona i fonamenta també les nostres relacions interpersonals. L'empatia ens permet acostar-nos i comprendre als altres.
Segons Daniel Goleman, hi ha tres tipus d'empatia:
- Empatia cognitiva que ens permet entendre l'estat mental de l'altra persona o sigui comprenent el que ell pensa.
- Empatia emocional, és la que ens permet sentir nosaltres mateixos o sigui dins nostra, les emocions que sent l'altra persona, o sigui plorem quan veiem que una persona està trista i plora i somriem fàcilment si l'altra persona també somriu.
- Aquestes dues juntes formen el que ell denomina solidaritat empàtica, o empathic concern, que és la base de les grans transformacions dels humans.
Quan
actuem empàticament, solem mirar a la persona, els seus ulls, els seus
gestos, les seves paraules o sigui mirem la seva comunicació no verbal i
no ens quedem només amb el que diu, és sentir i escoltar el que hi ha
darrere d'unes paraules que ens diu.
Normalment si empatitzem amb algú, ho fem demostrant un interès sincer, si ho fem per fer i no des del cor, l'altra persona ho acaba notant i de bon segur es distanciarà de nosaltres perquè haurà perdut la confiança amb nosaltres.
Quan la persona parla, s'ha de donar compte que l'estem escoltant de manera activa i l'hi fem costat tot reafirmant el que diu, jo crec que el que estàs dient, crec que el que sents..., etc.
Quan escoltem cal no fer el seguent:
- Emetre judicis
- Interrompre quan parla
- Completar les seves paraules
- Donar solucions o treure importància al que ens diu
- Fer veure que ja saps que et vol dir.
- Distreure't i no seguir conversa.
De fet, Daniel Goleman diu que "Saber escoltar, és la clau de l'empatia".
Una persona empàtica sap reconèixer i recompensar els esforços dels altres i també sap donar un bon feed back.
Virginia Satir,
La comunicació és a la relació, el que la respiració és a la vida"
I fins aquí per avui, demà hi tornarem.
La teva Coach
Montserrat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada