Divendres, 10 d'abril 2020

Vint-i-vuit dies de confinament

Enguany tots viurem una Setmana Santa com mai hem viscut, la majoria dins les nostres cases perquè així ens ho han recomanat i nosaltres amb responsabilitat i solidaritat aixi ho fem.intentant o esbrinant què fer de diferent perquè tinguem un bon rècord d'aquests dies.

Be, he pensat que us volia parlar de l'empatia, que és la capacitat de posar-nos a la pell de l'altra persona i fonamenta també les nostres relacions interpersonals. L'empatia ens permet acostar-nos i comprendre als altres. 
Segons Daniel Goleman, hi ha tres tipus d'empatia:

  1. Empatia cognitiva que ens permet entendre l'estat mental de l'altra persona o sigui comprenent el que ell pensa.
  2. Empatia emocional, és la que ens permet sentir nosaltres mateixos o sigui dins nostra, les emocions que sent l'altra persona, o sigui plorem quan veiem que una persona està trista i plora i somriem fàcilment si l'altra persona també somriu.
  3. Aquestes dues juntes formen el que ell denomina solidaritat empàtica, o empathic concern, que és la base de les grans transformacions dels humans.
Quan actuem empàticament, solem mirar a la persona, els seus ulls, els seus gestos, les seves paraules o sigui mirem la seva comunicació no verbal i no ens quedem només amb el que diu, és sentir i escoltar el que hi ha darrere d'unes paraules que ens diu.

Normalment si empatitzem amb algú, ho fem demostrant un interès sincer, si ho fem per fer i no des del cor, l'altra persona ho acaba notant i de bon segur es distanciarà de nosaltres perquè haurà perdut la confiança amb nosaltres.

Quan la persona parla, s'ha de donar compte que l'estem escoltant de manera activa i l'hi fem costat tot reafirmant el que diu, jo crec que el que estàs dient, crec que el que sents..., etc.

Quan escoltem cal no fer el seguent:
  • Emetre judicis
  • Interrompre quan parla
  • Completar les seves paraules
  • Donar solucions o treure importància al que ens diu
  • Fer veure que ja saps que et vol dir.
  • Distreure't i no seguir conversa.

De fet, Daniel Goleman diu que "Saber escoltar, és la clau de l'empatia".

Una persona empàtica sap reconèixer i recompensar els esforços dels altres i també sap donar un bon feed back.
Virginia Satir,
La comunicació és a la relació, el que la respiració és a la vida"

I fins aquí per avui, demà hi tornarem.

La teva Coach
Montserrat
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein