Els tres filtres de Sòcrates

 Us vull explicar un relat del nostre Sòcrates, em penso que serìa molt bo i ùtil que tots passessim pels tres filtres abans de dir res de ningú. Vosaltres, què creieu? Serìa útil?
Imatge de la meva propietat.
 
Un bon dia un home va anar a trobar el filòsof grec Sòcrates per explicar-li una xafarderia.

- Escolta Sòcrates, cal que et faci saber com s’ha comportat el teu amic.

- Perdona que t’aturi, li respongué Sòcrates. Has pensat a passar el que m’has de dir pels tres filtres?

I com que l’home se’l guaitava sorprès, va afegir. – Sí, abans de parlar sempre s’ha de fer passar el que hagis de dir per tres filtres. Fixa-t’hi una mica.

El primer filtre és el de la veritat. Has verificat que el que m’has de dir sigui perfectament cert?
- No, jo ho he sentit explicar i…

- Caram! Suposo que has fet passar, com a mínim, el que em vols dir pel segon filtre, que és el de la bondat. El que em vols dir és com a mínim alguna cosa bona?

- L’home dubtà i després respongué:

- No. Dissortadament no és una cosa gaire bona. Al contrari…

- Caram, digué el filòsof. Passem-ho pel tercer filtre: És útil per a mi el que m’havies de dir?

- Útil? No exactament…

- Doncs, aleshores, no en parlem més, digué Sòcrates. Si el que m’has de dir no és ni veritable, ni bo, ni útil, més val que n o m’ho expliquis. I t’aconsello, fins i tot, que ho oblidis.

A vosaltres de decidir. 
Molt bon dia amb valors i emocions. 
La vostra Coach

Montserrat
En els moments de crisis, només la imaginació és mès important que el coneixement.
Albert Einstein